Mágové Ohně
Mágové ohně získávají svou moc skrze boha světla Innose. Sídlí ve Starém táboře v kapli Vnitřního okruhu. Spolčili se s Gomezem a on jim poskytl bydlení. Můžete se k nim přidat na konci druhé kapitoly, jakmile přinesete vajíčka důlních červů a zabijete jejich královnu. Vůdce Corristo vám dá malý test a poté vás pod přísahou věrnosti povýší mezi Mágy Ohně. Jako přijímací dárek dostanete runu Ohnivý šíp a knihu. Corristo vás může naučit 1. - 4. kruh magie. Další nestihne, protože po odporu je Gomez nechá zavraždit. Přežije pouze Corristův učeň Milten, který vám pomáhá při úkolu Ohnisko pod kamenným kruhem. V táboře k nim pociťují ostatní úctu. To se změní po vašem vyloučení tábora, kde máte možnost se přidat k…
Mágové Vody
Mágové Vody získávají svou moc skrze boha vod Adanose. Sídlí na vrcholku obytné jeskyně Nového tábora. Dostanete se k nim ale až na začátku třetí kapitoly, kdy právě pro vůdce Mágů Vody získáte úkol donést zbývající Ohniska. Po vyloučení ze Starého tábora se můžete na konci třetí kapitoly k jejich kastě přidat. Taktéž pokud jste žoldákem. Saturas vás může naučit 1. - 5. kruh magie. Za zmínku stojí mág Vody Cronos, který jako jediný obývá plošinu uprostřed tábora a hlídá magickou haldu rudy. Od něj si můžete koupit runy,svitky či prsteny zvýšující atributy.
Baalové
K Baalům nemáte ve hře možnost se přidat. Jsou to šéfové Sektovního tábora a jsou na to patřičně hrdí. Dokud se nepřidáte k jejich kastě, nemůžete na ně mluvit, dokud na vás sami nepromluví. Docílit toho můžete tak, že si promluvíte s Joru (blízko vchodu Sekt. tábora, učí mladé novice spolu s Jelcinem), viz úkol Nové duše pro Bratrstvo. Např. na Baala Namiba u vchodu zapůsobíte scénářem, se kterým vám pomůže jeho novic Lester, když se jej během cesty (např.k alchymistické dílně) zeptáte na jeho mistra. Na Cora Cadara zapůsobíte tím, že jeho žáka uspíte kouzlem Spánek (dostanete za splnění úkolu od Baala Oruna Sběr drogy z bažin). Jejich vůdcem, a zároveň vůdcem Sektovního tábora je Y´berion, který následkem Spáčovy zlovolné vize zemře na konci 2. kapitoly.
Nekromant
Jediný Nekromant ve hře je Xardas - třináctý a hl. mág, který se po hádce oddělil od Gomeze a dal se na černou magii. Nekromantie pochází z řeckého „necros“, což znamená mrtvola a „manteiá“ - v češtině proroctví. Xardas vás může naučit 6. kruh magie a automaticky se stáváte nekromantem, který má možnost ovládat runy jako Smrt nemrtvému či Kruh Smrti - runa vytvořená z drahokamu meče Urizielu. Jako nekromant také můžete na pomoc v boji vyvolávat nemrtvé bytosti - golema, kostlivce a démona (taktéž i Armádu Temnot = 3 kostliví bojovníci + 5 kostlivců). Xardas žije ve skřetí zemi ve své velké věži, kterou hlídají tři golemové: Kamenný golem (použijte na něj zbraň Drtič kamenne, kterou má skoro každý žoldák, nebo palcát či jinou podobnou zbraň), dále Ledový golem (působí na něj pouze oheň: buď runa nebo asi deset svitků kouzla Ohnivý šíp, Ohnivá koule nebo Bouře) a nakonec Ohnivý golem, na kterého působí pouze ledová kouzla (Ledový šíp, Ledová vlna atd.). Všem seberte jejich srdce a to předejte jako důkaz hodnosti démonovi, který vám na oplátku dá runu teleportace ke Xardasovi. Xardas sice mluví skoro vždy v hádankách, ale díky němu budete moct nosit Uriziel, mít rudnou zbroj a taky moc zabít Krushaka.